پنجشنبه 08 آبان 1404

درک ارزش افزوده گردشگری برای عموم مردم نیازمند فرهنگ‌سازی

  • 1404/07/08 - 05:16
  • - تعداد بازدید: 77
  • - تعداد بازدیدکننده: 72
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z9Kg
معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد:

درک ارزش افزوده گردشگری برای عموم مردم نیازمند فرهنگ‌سازی

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد: عموم مردم استان باید این واقعیت را درک کنند که گردشگری می‌تواند ارزش افزوده اقتصادی بالایی برای یزد به همراه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد، علیرضا رضایی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در نشست هم‌افزایی جشنواره تولید محتوای بین المللی گردشگری ایران ، صنعت و دانشگاه را حلقه وصل مهمی در مسیر توسعه این حوزه دانست و گفت: یکی از معضلات اساسی استان یزد این است که به‌رغم ظرفیت‌های غنی، هنوز به‌خوبی معرفی نشده‌ایم، در حالی که بسیاری از کشورها و استان‌ها بدون برخورداری از جاذبه‌های طبیعی، با خلق نماد و سمبل، توانسته‌اند گردشگران بسیاری جذب کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، بافت تاریخی، اقلیم ویژه، جایگاه دانشگاهی یزد و همچنین حوزه توریسم درمانی، افزود: یزد علاوه بر بافت تاریخی و فرهنگی ارزشمند، ظرفیت دانشگاهی و حضور دانشجویان را در کنار اقلیم خاص خود داراست و همچنین در حوزه توریسم درمانی نیز می‌تواند عملکرد قابل توجهی داشته باشد. در جلساتی با دانشگاه علوم پزشکی، تلاش کردیم هم‌افزایی میان صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم تا از این ظرفیت‌ها به‌طور کامل بهره‌برداری شود.

رضایی تصریح کرد: زندگی امروز همه افراد به نوعی با تولید محتوا و فضای مجازی گره خورده است و هر محتوایی که در این بستر منتشر شود، می‌تواند نقش مهمی در در معرفی استان یزد و جذب گردشگر ایفا کند. خوشبختانه دانشگاه آزاد در این زمینه پیشگام بوده و همه باید برای به نتیجه رسیدن این حرکت ملی تلاش کنیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، برگزاری تورهای گردشگری برای بلاگرها و مدیران آژانس‌های گردشگری از استان‌های دیگر را اقدامی مؤثر در معرفی ظرفیت‌های یزد دانست و گفت: دعوت از مدیران آژانس‌ها و بلاگرها در قالب تورهای صنعتی همزمان با جشنواره تولید محتوای بین المللی گردشگری ایران ، بازدهی قابل توجهی در جذب گردشگر داخلی و خارجی خواهد داشت. همچنین کارگاه‌های عکاسی و تولید محتوا با محوریت گردشگری می‌تواند نسل جوان ، دانشجویان و دانش‌آموزان را به‌عنوان مخاطبان اصلی تحت تأثیر قرار دهد.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی عمومی، افزود: عموم مردم استان باید این واقعیت را درک کنند که گردشگری می‌تواند ارزش افزوده اقتصادی بالایی برای یزد به همراه داشته باشد.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد آمادگی دارد در برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تورهایی با حضور هیئت‌های تجاری و فعالان این حوزه مشارکت کند. مهم آن است که از فرصت‌های موجودبه‌طور عملیاتی بهره گرفت.

  • گروه خبری : گروه اسلایدر سمت چپ,گروه اسلایدر سمت راست
  • کد خبر : 34779
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب