مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد:
گردشگری؛ ظرفیتی که مسیر توسعه استان را متحول میکند
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد در نخستین نشست شورای راهبری خوشه گردشگری استان، با تأکید بر نقش این صنعت در توسعه پایدار استان گفت: یکی از محورهای اصلی برنامه یزد پایدار به حوزه گردشگری اختصاص دارد؛ ظرفیتی که میتواند مسیر توسعه استان را متحول سازد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد، مسلم فلاحزاده، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد در نخستین نشست شورای راهبری خوشه گردشگری استان، با تأکید بر نقش این صنعت در توسعه پایدار استان گفت: یکی از محورهای اصلی برنامه یزد پایدار به حوزه گردشگری اختصاص دارد؛ ظرفیتی که میتواند مسیر توسعه استان را متحول سازد.
فلاحزاده با اشاره به رسالت شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد در ایجاد و توسعه خوشه گردشگری گفت: بر اساس وظیفه ذاتی شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد در ایجاد خوشههای صنعتی اکنون بهعنوان متولی خوشه گردشگری، با همکاری ادارهکل میراث فرهنگی، استانداری، دانشگاهها، پارک علم و فناوری و و بخش خصوصی، در تلاشیم ظرفیتهای مغفولمانده گردشگری یزد را شکوفا کنیم.
وی ادامه داد: خوشه گردشگری یزد از اسفندماه ۱۴۰۳ فعالیت خود را آغاز کرده و پس از انجام مطالعات شناخت که در مردادماه سال جاری به پایان رسید و با تأیید سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از امروز نیز برنامه عمل این خوشه بهطور رسمی آغاز و وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است.
فلاحزاده ضمن قدردانی از همراهی انجمنهای صنفی گردشگران، هتلداران و دفاتر خدمات گردشگری، بر ضرورت همافزایی و همدلی فعالان این صنعت تأکید کرد و افزود: یزد بهعنوان نخستین و تنها شهر خشتی جهان، قابلیت ایفای نقشی کلیدی در حوزههای گردشگری فرهنگی، تاریخی و سلامت را دارد. طبق آمار نوروز ۱۴۰۴، بیش از ۶۱۰ هزار مسافر در استان اقامت داشته و ۳۶۰ هزار نفر از بناهای شاخص یزد بازدید کردهاند و این نشان میدهد یزد ظرفیت بالایی دارد و میتوانیم شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این حوزه باشیم.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی یزد توسعه زیرساختهای گردشگری را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: کمبود فضاهای اقامتی و تفریحی، ضعف در تبلیغات و معرفی استان، مسائل مدیریتی در نگهداری و احیای بافت تاریخی، و محدود بودن گردشگری سلامت و تخصصی، از مهمترین چالشهای این حوزه است.
وی خاطر نشان کرد: در برنامه عملی خوشه گردشگری، توسعه زیرساختهای اقامتی، بهبود خدمات حملونقل ، بازاریابی و تقویت برند گردشگری یزد، حمایت از سرمایهگذاران و حفاظت از بافت تاریخی استان بهطور جدی دنبال میشود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و مشارکت مردم محلی را از دیگر محورهای مهم توسعه گردشگری استان دانست و گفت: آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی و جلب مشارکت مردم محلی باید در اولویت باشد، چرا که مردم محلی باید بهعنوان ذینفعان اصلی گردشگری در این مسیر حضور فعال داشته باشند.
فلاح زاده در پایان گفت: با انسجام دستگاههای اجرایی، بخش خصوصی و جامعه محلی، میتوانیم به جایگاه شایسته خود در عرصه گردشگری ملی و بینالمللی که چشمانداز استان در حوزه گردشگری است دست یابیم
نظر دهید